Malmö 7-9 mars 2014

Tre av medlemmarna från arrangerande Berättargruppen Ägir.

Tre av medlemmarna från arrangerande Berättargruppen Ägir. Bilden är frän förra årets årsmöte i Järna.

Den 7-9 mars 2014 är det dags för BNS Årsmöte och denna gång är det Berättargruppen Ägir i Malmö som är arrangörer.

I samband med årsmötet kommer det att anordnas en workshop med Abbi Patrix. Den är öppen för alla medlemmar i BNS och det är, trots tidigare information , inget krav att åka på FEST-konferensen för att delta. Workshopen hålls fre 7/3 och lör 8/3 och är på engelska.  Kostnad för workshopen är 800 kr. Läs allt om FEST.

Fredag kväll är det en offentlig berättarkväll där de som vill berätta måste anmäla sig. Lördag kväll träffas vi mer informellt och berättar spontant för varandra. Söndag morgon är det årsmötesförhandlingar.

Anmälan till workshopen är obligatorisk. Sidan uppdateras kontinuerligt.

••• Motioner ska vara inlämnade senast 4 v innan årsmötet – 9/2. •••

Berättargruppen Ägir hälsar alla medlemmar i BNS välkomna till årsmötet 2014.

Här är en karta över Malmö city. Det går också att klicka på adresserna i programmet nedan.

___________________________________________________________________________________________________ÅRSMÖTESHANDLINGAR

Bokslut
Verksamhetsbrättelse 2013
Förslag på dagordning

_________________________________________________________________________________________________________________PROGRAM

DRAKAR OCH MONSTER VÄRLDSBERÄTTARDAGEN

• Workshop: fre 7 mars  11.00-18.00
lör 8 mars kl. 10.00-16.00

För alla medlemmar i BNS
Lokal: MAF-lokal ingång Torpgatan 21

Anmälan till: berattargruppen.agir@telia.com
Sista anmälningsdag 21 februari

•Inbetalning senast 28/2, 800 kr på plusgiro 41 11 76-1 • Skriv ditt namn på anmälan

• Berättarkväll – Monster & drakar: fre 7 mars kl. 20-23
Lokal: MAF, Scen 1, Norra Skolgatan 10 A

Anmälan till: berattargruppen.agir@telia.com
Sista anmälningsdag: 14 februari

Berättelser på max 8 min. •  Först till kvarn får berätta…
Konferencier: Lena Kronberg

• Berättarbuffé: lör 8 mars kl. 20-00
Lokal: MAF-lokal ingång Torpgatan 21

På lördagskvällen dukar Eva Andersson upp till Berättarbuffé. Vi firar Internationella Kvinnodagen med berättelser om TJEJER! Ingen anmälan. Vi träffas under informella former och alla som vill berättar spontant för varandra till långt in på småtimmarna.

• Årsmöte: sön 9/3 10.00-12.00

Lokal: Hidde iyo Dhaaqans lokaler
Sevedsgatan. 12

____________________________________________________________________________________________________________WORKSHOPEN

abbiDen 7-8 mars 2014 anordnas en workshop med Abbi Patrix i samband med årsmötet. Alla medlemmar i BNS är välkomna att anmäla sig även om workshopen har ett tema som hänger ihop med FEST-konferensen. På konferensen i Västerbotten ska berättare från BNS berätta på bussar och vid middagar och syftet med workshopen är att arbeta fram dessa berättelser.

Detta är en chans att inspireras och utveckla ditt berättande. Abbi Patrix är en erfaren berättarkonstnär som inspirerat andra berättare med sin konst ända sedan 80-talet. Läs mer om Abbi Patrix här: http://compagnieducercle.fr/Abbi-Patrix-70

Workshopen ges på engelska.

Du som vill medverka i workshopen ska ta med dig följande:
1: En berättelse som är din egen signaturberättelse.
2: En berättelse som är en länk till det samiska
3: En berättelse som du vill berätta för människor i Europa, som är länken till Europa.
Kanske är detta tre olika berättelser, kanske är det bara en berättelse? Det bestämmer du.

Kostnad för 2 dagars workshop med Abbi Patrix: 800 kr

• Anmälan: berattargruppen.agir@telia.com

Sista anmälningsdag 14 februari • Inbetalning 800 kr på plusgiro 41 11 76-1 • Skriv ditt namn på anmälan • Sista betalningsdag 28 februari

Lokal: MAF-lokal ingång Torpgatan 21

_______________________________________________________________________________________________________________FEST 2014

FEST_logo&text

Nu är det snart dags. Den europeiska berättarkonferensen FEST 2014 kommer att anordnas i Västerbotten av BNS och nu är det möjligt att anmäla sig. Det har blivit Sveriges tur att vara värd för den konferensen, och att det är en stor möjlighet att göra hela Sveriges berättarrörelse synlig. På konferensen får BNS medlemmar en chans att möta och nätverka med de europeiska berättarna och en möjlighet att dela erfarenheter med de andra ländernas berättarorganisationer. Detta är en unik möjlighet att samla det svenska berättandet – i samvaro med det europeiska. Vi i BNS styrelse hoppas att det blir många svenska berättare som sluter upp i Västerbotten 9-12 juni.

__________________________________________________________________________________________________________________KONTAKT

Från BNS

• Telefon: vice ordförande Johan Theodorsson  tel. 073-203 81 59
• Mail: johan@berattarnat-ost.se